Klachten
De Hulpdokter heeft de intentie de vraag of de klacht zo spoedig mogelijk en naar volle tevredenheid te beantwoorden. Voor de behandeling van vragen of klachten van administratieve aard of over de inhoud van de opleiding is De Hulpdokter telefonisch en per email bereikbaar, zie voor contactgegevens https://www.medische-taal.nl. Deze vragen of klachten worden door De Hulpdokter binnen vier weken beantwoord, gerekend vanaf de datum van ontvangst. Vragen of klachten die een langere verwerkingstijd vragen, worden door De Hulpdokter per omgaande beantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer u een antwoord kunt verwachten.
De Hulpdokter doet er uiteraard alles aan om fouten in het cursusaanbod en de toegang daartoe te voorkomen. Een klacht moet tijdig, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij De Hulpdokter. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat in aanmerking komt voor de geschillencommissie, zie hieronder.
Een klacht zal altijd vertrouwelijk behandeld worden en in overeenkomst met de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
Klachten en de wijze van afhandeling worden geregistreerd en voor de duur van minimaal 3 jaar bewaard.
De overeenkomst wordt beheerst door Nederlands recht, tenzij op grond van dwingend recht het recht van een ander land van toepassing is.
Geschillenregeling
Geschillen tussen u en De Hulpdokter over de totstandkoming of de uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door De Hulpdokter te leveren of geleverde diensten en zaken kunnen zowel door u als door De Hulpdokter aanhangig worden gemaakt bij De Geschillencommissie Zorg, meer informatie is te vinden op: www.degeschillencommissiezorg.nl.
De Geschillencommissie neemt een geschil slechts in behandeling, indien u de klacht bij De Hulpdokter heeft ingediend en dit niet heeft geleid tot een voor beide partijen bevredigende oplossing.
Een geschil dient binnen twaalf maanden na het indienen van de klacht bij De Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.
Wanneer u een geschil voorlegt aan De Geschillencommissie, is De Hulpdokter aan deze keuze gebonden.
Wanneer De Hulpdokter een geschil wil voorleggen aan De Geschillencommissie, moet hij u eerst schriftelijk vragen om binnen 5 weken uit te spreken of u daarmee akkoord gaat. De Hulpdokter dient daarbij aan te kondigen dat hij zich na het verstrijken van voornoemde termijn vrij acht om het geschil aan de gewone rechter voor te leggen.
De geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. De beslissing van De geschillencommissie gebeurt in de vorm van een bindend advies. Eventuele consequenties worden door De Hulpdokter zo spoedig mogelijk in acht genomen.