Bent u een zorgprofessional?

Over De Hulpdokter

“De patiënt vergeet maar liefst 80% van de inhoud van het gesprek. Van het deel dat de patiënt wel onthoudt, wordt de helft verkeerd begrepen.”

Helaas blijkt dat patiënten regelmatig belangrijke informatie vergeten of verkeerd opvatten. En dat is niet onbegrijpelijk. Als patiënt komt er ontzettend veel op je af. De gang door het ziekenhuis wordt wel eens omschreven als het medische doolhof. In dat doolhof kom je allerlei medische termen, specialisten en behandelingen tegen. En dat levert verwarring op. Tegelijkertijd vragen we van de patiënt om de regie te nemen, het medisch dossier online in te zien, en om samen met de arts beslissingen te maken. De Hulpdokter biedt de gereedschappen om volwaardig mee te praten in de spreekkamer.

Ik ben Stan Geurts, een arts met werkervaring zowel binnen als buiten het ziekenhuis. Al tijdens mijn studie viel het mij op dat de communicatie tussen arts en patiënt niet altijd soepel verloopt. De taal van de artsen sluit vaak niet aan bij de patiënt, wat kan leiden tot verwarring. Bovendien is er vaak weinig tijd om dingen uit te leggen. En dat terwijl het zo belangrijk is dat patiënten de informatie goed tot zich nemen. We weten namelijk dat goed geïnformeerde patiënten gezonde keuzes maken, meer vertrouwen in de behandeling hebben en zich beter houden aan (medicatie)afspraken.

Met ‘de Hulpdokter’ wil ik patiënten op weg helpen om hun dossier en hun behandeling beter te begrijpen. Ik houd ervan om dingen helder en simpel uit te leggen. Door mijn medische achtergrond spreek ik de taal van de artsen en ken ik goed de weg in het ziekenhuis. Het doel is dat u als patiënt weer alle belangrijke informatie op een rijtje hebt, zodat u met vertrouwen in de spreekkamer zit. Met de diensten DossierCheck en GespreksPartner help ik u graag op weg. Kan ik u op een andere manier helpen? Neem dan contact op om te kijken wat ik voor u kan betekenen.

Stan Geurts
BIG: 29919173601

Voorbeeld DossierCheck

Voorbeeld GespreksPartner